Europejska premiera nowego Lexusa Nx - IAA Frankfurt 2017

Od premiery rynkowej w 2014 roku crossover NX szybko zyskał status kluczowego modelu w europejskiej ofercie Lexusa, stanowiąc ponad 30% całkowitej sprzedaży japońskiego producenta na Starym Kontynencie. Dzięki połączeniu ekskluzywnego charakteru, stonowanej i nowoczesnej stylistyki, inteligentnych rozwiązań oraz dynamiki jazdy, NX nieustannie przyciąga nabywców, wśród których znaczną grupę stanowią nowi klienci.

2017-09-12 10:18:15

Nie bez znaczenia pozostaje również fakt, iż model ten oferowany jest w wersji hybrydowej i benzynowej, a nabywcy mogą wybierać między napędem na przednią lub obie osie.

Sukces sprzedażowy modelu NX wykracza poza przyjęte przez Lexusa prognozy dla wszystkich światowych rynków, nie wyłączając Europy. Aby w pełni wykorzystać ten pozytywny trend oraz utrzymać silną pozycję modelu NX, Lexus wprowadza szereg udoskonaleń i modyfikacji w zakresie stylistyki nadwozia i kabiny oraz wyposażenia związanego z bezpieczeństwem i komfortem jazdy. Europejska premiera nowego Lexusa NX ma miejsce podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie.

Modyfikacja stylistyki nadwozia

Projektanci firmy Lexus zdecydowali się zachować ogólną koncepcję stylistyczną modelu NX z uwagi na jej popularność wśród klientów i skupili się na poprawie detali, które w jeszcze większym stopniu zwiększają atrakcyjność wizualną samochodu.

Modyfikacjom poddano charakterystyczny przedni grill w kształcie klepsydry, który swoim wyglądem stylistycznie zbliża NX do większych SUV-ów RX i LX. Projekt atrapy chłodnicy oparto na strukturze poprzeczek, która rozciąga się ku dołowi i łączy ze spodnią częścią przedniego zderzaka. Zwiększenie odstępów między poprzeczkami poniżej punktu maksymalnego przewężenia ma nie tylko podkreślać szerokość przedniej części nadwozia, ale także optycznie czynić ją bardziej zwartą i masywną. Dodatkowo, efekt ten potęgują większe, głębiej osadzone poprzeczne wloty powietrza.

Przeprojektowano również kontur górnej części zderzaka, dzięki czemu bardziej harmonijnie komponuje się on z maską silnika i przednimi drzwiami, tworząc elegancką i wyważoną stylistycznie całość o znakomitych właściwościach aerodynamicznych.

Z myślą o systemie adaptacyjnego sterowania światłami drogowymi (AHS), zmianie uległo rozmieszczenie elementów świetlnych pod kloszami reflektorów LED. Warto zaznaczyć, że system AHS to jeden z elementów pakietu bezpieczeństwa Lexus Safety System+, który debiutuje w modelu NX. Reflektory nawiązują do stylistyki nowego, ekskluzywnego coupe LC. Ponadto system oświetlenia modelu NX wzbogacił się o przednie i tylne kierunkowskazy sekwencyjne.

W tylnej części nadwozia modyfikacjom poddano linię dolnej części zderzaka, która nawiązuje do projektu atrapy chłodnicy w kształcie klepsydry i podkreśla masywną sylwetkę NX oraz jego nisko umieszczony środek ciężkości. Wydłużono kształt zespołu tylnych lamp i wprowadzono czarne elementy dekoracyjne, które podkreślają kontur soczewek w kształcie litery „L”. W wersji z silnikiem benzynowym, które od teraz sygnowane są jako NX 300, zastosowano masywniejsze, chromowane końcówki układu wydechowego, natomiast w odmianie hybrydowej wprowadzono większe, satynowe i chromowane elementy dekoracyjne, które nawiązują do motywu klepsydry.

Lexus Safety System+

Nowego Lexusa wyposażono w pakiet bezpieczeństwa Lexus Safety System+, w którego skład wchodzi szereg systemów bezpieczeństwa czynnego i funkcji wspomagających kierowcę, w tym m.in. system antykolizyjny (PCS), adaptacyjny tempomat (ACC), system adaptacyjnego sterowania światłami drogowymi (AHS), funkcja ostrzegająca o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu (LDA) oraz układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA). Dostępny jest również inteligentny system czujników parkowania (IPS).

Elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika 

Nowy Lexus NX może być wyposażony w elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika z funkcją bezdotykowego zamykania i otwierania. Wystarczy, że osoba posiadająca przy sobie kluczyk do samochodu, podejdzie do pojazdu i wykona ruch stopą pod tylnym zderzakiem. Ukryty tam czujnik rozpozna taki gest i automatycznie otworzy klapę przedziału bagażowego. Natomiast powtórzenie tego gestu skutkować będzie samoczynnym zamknięciem się pokrywy, a naciśnięcie przycisku blokady zamków, umieszczonego obok uchwytu pokrywy bagażnika, spowoduje automatyczne zaryglowanie samochodu.

W kabinie modelu NX wprowadzono szereg drobnych zmian, dzięki którym wnętrze zyskuje bardziej usportowiony charakter oraz oferuje jeszcze wyższe poczucie luksusu.

Widoczną już na pierwszy rzut oka zmianą jest większy ekran systemu multimedialnego Lexus Premium Navigation na konsoli centralnej. Jego przekątna wzrosła z 7 do 10,3 cala, natomiast w odmianach z systemem nagłośnienia Lexus Display Audio, z 7 do 8 cali.

Ergonomię i intuicyjność obsługi panelu klimatyzacji zwiększono poprzez usunięcie szeregu przycisków i zastąpienie ich czterema łatwymi w obsłudze przełącznikami przechylnymi, które nie tylko są bardzo przyjemne w dotyku, ale także zyskały wypukły, metalizowany emblemat Lexusa w kształcie litery „L”. Zwiększono rozmiar centralnego zegara analogowego, który wyróżnia się teraz czytelniejszą tarczą, z bardziej wyrazistym pierścieniem dekoracyjnym. Zegar zyskał opartą na lokalizacji GPS funkcję automatycznej aktualizacji czasu podczas przejazdu przez różne strefy czasowe.

W konsoli środkowej zastosowano najnowszą generację panelu dotykowego o większej powierzchni, co ułatwia obsługę systemów pokładowych. Zmodyfikowano również kształt podpórki, dzięki czemu zapewnia ona jeszcze lepsze podparcie dłoni. Wymiary półki do bezprzewodowego ładowania telefonów są teraz większe, co oznacza, że można na niej umieszczać smartfony o jeszcze większej przekątnej ekranu. Gniazda USB nie tylko umieszczono bardziej centralnie, ale także zwiększono ich wydajność, podnosząc amperaż, dzięki czemu ładowanie urządzeń przenośnych zajmuje mniej czasu. Wyświetlacz Head-up Display harmonijnie komponuje się z zespołem zegarów, tworząc jednolitą strukturę z deską rozdzielczą.

ZNAJDŹ NAS: