Göttingen wybrało elektryczne hybrydy Volvo. Prosto z fabryki we Wrocławiu

Göttingen, niemieckie miasto uniwersyteckie położone w Dolnej Saksonii, zamówiło trzy elektryczne hybrydy Volvo. Nowe autobusy – Volvo Electric Hybrid – zaczną wozić mieszkańców na wiosnę 2018 roku. Hybrydy zostaną w całości wyprodukowane w Polsce.

2017-09-11 11:06:37

Zamówienie autobusów wykorzystujących napęd elektryczny jest częścią dłogofalowej polityki miasta, zmierzającej do budowy ekologicznego systemu transportu publicznego w ciągu najbliższych kilku lat. Lokalny operator komunikacji miejskiej, firma Göttinger Verkehrsbetriebe GmBH (GÖVB), podjęła decyzję o przekształceniu, krok po kroku, niemal całej floty autobusów w pojazdy o napędzie elektrycznym. 

Elektryczna hybryda Volvo może między ładowaniem na przystankach końcowych przejechać na napędzie elektrycznym około 7 km – cicho i bezemisyjnie. To odległość odpowiadająca ok. 70 proc. długości przeciętnej trasy autobusu miejskiego w Europie (ok. 90 proc. wszystkich tras autobusowych w europejskich miastach ma długość maksymalnie 10 km). Ładowanie baterii zajmuje zaledwie 3-4 minuty na przystanku końcowym na Gustav-Bielefeld-Strasse. Dodatkowo – baterie będą ładowane nocą w zajezdni GÖVB. Elektryczne hybrydy Volvo są też wyposażone w nieduży silnik diesla, który zwiększa zasięg autobusu i oferuje większą elastyczność wykorzystania na danej linii.

Oprócz trzech elektrycznych hybryd, zamówienie obejmuje system monitorowania baterii Volvo. Stacja ładowania zostanie dostarczona przez firmę ABB. System ładowania oparty jest na otwartej technologii OppCharge, zgodnej z zaleceniami Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA - European Automobile Manufacturers' Association) dotyczącymi szybkiego ładowania. Ładowanie pośrednie - na przystankach końcowych - będzie się odbywało przy użyciu mocy 150 kW, jednak stacja ładowania będzie tak zaprojektowana, żeby zapewnić możliwość ładowania prądem o mocy 300 kW, aby mogły z niej korzystać wszystkie autobusy elektryczne.

Elektryczne hybrydy dla Göttingen zostaną w całości wyprodukowane w Polsce – we wrocławskiej fabryce Volvo, największej europejskiej fabryce firmy. Oprócz elektrycznych hybryd, Volvo produkuje w niej też tradycyjne hybrydy, a także autobusy o napędzie wyłącznie elektrycznym. 

Volvo Polska

W Polsce Volvo obecne jest od lat 70. Na początku lat 90. Volvo rozpoczęło we Wrocławiu działalność przemysłową. Wrocławska fabryka jest największą fabryką autobusów Volvo w Europie. Powstają w niej kompletne autobusy miejskie, międzymiastowe i turystyczne, które dostarczane są do operatorów miejskiego transportu publicznego, przewoźników na trasach międzymiastowych i międzynarodowych oraz firm turystycznych na rynkach całej Europy. W 2010 roku w polskiej fabryce rozpoczęła się seryjna produkcja autobusu hybrydowego.

ZNAJDŹ NAS: